حفظ البيانات ؟
 
  نسيت كلمة السر ؟  تسجيل جديد  
الرئيسيةمكتبة الصورس .و .جالمجموعاتالتسجيلدخولبحـث

هل تعلــم


شاطر | 
 

 NELSON MONDILA بالعربية و الإنجليزية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
معلومات أساسية
zkhaled

مشرف
مشرف
avatar


معلومات إضافية
الساعة الان :
ذكر

الدولة :
عدد المساهمات : 64
المشاركة : 1520
السٌّمعَة : 26
تاريخ التسجيل : 06/01/2014
العمل/الترفيه : حب الحقيقة
كلمتي : لا إله إلا الله
المزاج :
مُساهمةموضوع: NELSON MONDILA بالعربية و الإنجليزية   الإثنين 6 أكتوبر - 18:24

Short Biography Nelson Mandela

Nelson Mandela – ShortBiography

Nelson Mandela was born at Qunu, near Umtata on 18 July 1918. His father, was chief councillor to Thembuland’s acting chief David Dalindyebo. When his father died, Mandela and was groomed for becoming chief of his local tribe. However Mandela would never be able to make this commitment.
Whilst at university Nelson Mandela became increasingly aware of the unjust nature of South African Society. The majority of Black South Africans had little opportunities either Economic or Political. Much to the disappointment of his family, Mandela became involved in politics, and along with his good friend and comrade Oliver Tambo was expelled from Fort Hare for organising a student strike. However Mandela was able to finish his degree and qualified as a Lawyer. In 1952 Mandela and Tambo opened the first Black Law firm in South Africa. The Transvaal Law Society tried to have it closed down, although this was blocked by the South African Supreme Court.
In 1944 Mandela helped found the ANC Youth League, whose Programme of Action was adopted by the ANC in 1949. Mandela was instrumental in pushing the ANC into more direct action such as the 1952 Defiance Campaign and later acts of sabotage.
By the late 50s the S.A.state had become increasingly repressive making it more difficult for the ANC to operate. Mandela had to resign from the ANC and work underground. In the late 50s (56 ‒61) there was an extremely lengthy Treason Trial in which Mandela and several others were charged with treason. Conducting their own defence they eventually proved to be victorious. Mandela noted in his autobiography the judiciary were one of the least repressive parts of the South African State and in theory sought to follow the rule of law.
However in 1960 the Sharpeville massacre of 63 black South African’s changed the whole political climate. South Africa was increasingly isolated on the international scene and the government banned the ANC. This led Mandela to advocate armed struggle through the Umkhonto we Sizwe (MK).
However by 1962 Mandela had been arrested and sentenced to life imprisonment in the notorious Robben Island prison. Life at the prison was tough and uncompromising. However in his autobiographyMandela reveals how he sought to make the best use of his time there. He helped to keep other Men’s spirits high and never compromised his political principles when offered earlt release. Towards the end of his prison spell his treatment improved as the South African establishment increasingly looked to negotiation, in the face of international isolation.
Although negotiations were painfully slow and difficult, they eventually led to Mandela’s release in 1990. It was an emotional moment watched by millions around the globe
The next 4 years were also difficult as South African society suffered inter cultural violence between ANC and Inkarta supporters, in addition to slow progress on a new constitution.
However on 10 May 1994 Nelson Mandela was inaugurated as the first democratically elected State President of South Africa on and was President until June 1999. As president, Mandela presided over the transition from minority rule and apartheid. His advocacy of reconciliation led to international acclaim and importantly the trust of the White African population. Despite the initial euphoria of winning the election the ANC faced a difficult challenge to improve the lives of the black population. This was made more difficult by the HIV epidemic, which continues to cause grave problems. (Nelson Mandela recently lost his eldest son to this disease and Mandela has worked hard to campaign on this issue.)
Since retiring from office Nelson Mandela has continued to be an international figure of great stature. He is one of the few politicians who have gone beyond a political role; he is widely admired and has received many prestigious awards. Nelson Mandelais also associated with many educational programmes and initiatives such as Make Poverty History Campaign.
In 1993 Nelson Mandela was awarded the Nobel Peace Prizejointly with F.W. De Klerk
Short Bio by: Richard

External Links

Long Walk To Freedom. Available at Amazon.com
القصير السيرة الذاتية نيلسون مانديلا 
mandela_pic 


نيلسون مانديلا - ShortBiography 


ولد نيلسون مانديلا في قونو، بالقرب امتاتا في 18 تموز 1918. والده كان عضو مجلس كبير ليتصرف رئيس Thembuland ديفيد Dalindyebo. عندما توفي والده، وكان مانديلا واعدادهم ليصبح رئيس قبيلته المحلية. لكن مانديلا لن تكون قادرة على جعل هذا الالتزام. 


بينما في الجامعة أصبح نيلسون مانديلا وعيا لطبيعة الظالمة للمجتمع جنوب أفريقيا. كان غالبية السود في جنوب افريقيا فرص ضئيلة إما الاقتصادية أو السياسية. الكثير لخيبة الأمل من أسرته، وأصبح مانديلا المشاركة في العملية السياسية، وجنبا إلى جنب مع صديقه الحميم ورفيقه أوليفر تامبو طرد من فورت هير لتنظيم إضراب الطلاب. ومع ذلك كان مانديلا قادرة على إنهاء دراسته وصفها بأنها محام. في عام 1952 افتتح مانديلا وتامبو أول مكتب محاماة الأسود في جنوب أفريقيا. حاولت جمعية القانون الترانسفال لأنها قد أغلقت، وإن هذا كان منعت المحكمة العليا في جنوب أفريقيا. 


مانديلا في عام 1944 ساعد في تأسيس رابطة الشبيبة حزب المؤتمر الوطني الافريقي الذي كان برنامج العمل الذي اعتمده المؤتمر الوطني الافريقي في 1949. مانديلا كان له دور أساسي في دفع حزب المؤتمر الوطني الافريقي الى المزيد من العمل المباشر مثل نكاية حملة 1952، وأعمال التخريب لاحقة. 


وبحلول أواخر 50s وSAstate أصبحت قمعية على نحو متزايد مما يزيد من صعوبة لحزب المؤتمر الوطني الافريقي للعمل. كان مانديلا إلى الاستقالة من حزب المؤتمر الوطني الافريقي والعمل تحت الأرض. في أواخر 50s (56 â € '61) كان هناك الخيانة محاكمة مطولة للغاية التي وجهت إلى مانديلا وآخرين بالخيانة. إجراء الدفاع عن أنفسهم أنهم ثبت في نهاية المطاف أن تكون منتصرا. وأشار مانديلا في سيرته الذاتية القضاء كانت واحدة من أقل أجزاء القمعية للدولة جنوب أفريقيا ونظرية سعت إلى اتباع حكم القانون. 


ولكن في عام 1960 مذبحة شاربفيل من 63 السوداء في جنوب أفريقيا غيرت المناخ السياسي كله. كانت جنوب أفريقيا معزولة بشكل متزايد على الساحة الدولية وحظرت الحكومة حزب المؤتمر الوطني الافريقي. أدى ذلك إلى الدعوة مانديلا الكفاح المسلح من خلال اومكونتو وي سيزوي (MK). 


لكن بحلول عام 1962 كان قد اعتقل مانديلا وحكم عليه بالسجن مدى الحياة في سجن جزيرة روبن. كانت الحياة في سجن صارمة لا هوادة فيها. لكن في كتابه autobiographyMandela يكشف كيف انه سعى لتحقيق أفضل استفادة من وقته هناك. ساعد للحفاظ على أرواح الرجال الآخرين عالية وأبدا للخطر مبادئه السياسية عندما عرضت الإفراج earlt. في نهاية سجنه توضيح تحسن معاملته عن إنشاء جنوب افريقيا تتطلع بشكل متزايد إلى التفاوض، في وجه العزلة الدولية. 


على الرغم من أن المفاوضات كانت صعبة وبطيئة بشكل مؤلم، وأدت في النهاية إلى إطلاق سراح مانديلا في 1990. كانت لحظة عاطفية يشاهدها الملايين حول العالم 


وكانت 4 سنوات القادمة صعبة أيضا عانى مجتمع جنوب أفريقيا العنف الثقافي أمور بين أنصار حزب المؤتمر الوطني الافريقي وInkarta، بالإضافة إلى بطء التقدم على الدستور الجديد. 


لكن في 10 مايو 1994 نيلسون مانديلا افتتح كأول رئيس دولة منتخب ديمقراطيا في جنوب أفريقيا وكان على الرئيس حتى يونيو 1999. كرئيس، ترأس مانديلا خلال الانتقال من حكم الأقلية والفصل العنصري. وأدت دعوته إلى المصالحة باشادة دولية والأهم ثقة السكان الأفارقة الأبيض. على الرغم من الابتهاج الأولي الفائزة في الانتخابات حزب المؤتمر الوطني الافريقي يواجه تحديا صعبا لتحسين حياة السكان السود. تم إجراء هذا أكثر صعوبة بسبب وباء فيروس نقص المناعة البشرية، الذي لا يزال يسبب مشاكل خطيرة. (نيلسون مانديلا فقدت مؤخرا ابنه الأكبر لهذا المرض وعملت بجد لمانديلا الحملة بشأن هذه المسألة.) 


منذ تقاعده من منصبه نيلسون مانديلا واصلت لتكون شخصية دولية من مكانة كبيرة. وهو واحد من عدد قليل من السياسيين الذين ذهبوا إلى أبعد من الدور السياسي؛ فهو محط إعجاب على نطاق واسع، وتلقت العديد من الجوائز المرموقة. يرتبط نيلسون Mandelais أيضا مع العديد من البرامج والمبادرات مثل جعل الفقر تاريخا حملة التعليمية. 


في عام 1993 حصل على جائزة نيلسون مانديلا للسلام Prizejointly نوبل مع دي كليرك 


باختصار السيرة الذاتية بقلم: ريتشارد 


روابط خارجية 
المسيرة الطويلة إلى الحرية. متاح في Amazon.com
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
NELSON MONDILA بالعربية و الإنجليزية
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» كتاب نلسون 2008
» فيديو مثير جدا لأبداعات الحرس العملاق Nelson Dida حارس البرازيل

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
الطالب المغرد :: مكتبة الطالب :: مكتبة الطالب المغرد-
Quran Online games
الدردشة/الطالب المغرد
  صفحات  اخر المواضيع
العاب اونلاين












  روابط  إضافية شاهد 3D     فوتوشوب اون لاين        Facebook